torsdag 26. mars 2009

Markering, men ikke som du tror!

I dag skjedde det noe her i huset som ikke var så fryktelig trivelig... Før jeg kommer fram til poeng i dette innlegget, tenkte jeg at jeg skulle gi dere alle litt bakgrunnsinfo. Før jeg flyttet inn i dette huset, bodde det et par her som hadde en masse dyr. Helt ærlig kunne de nesten startet en miniatyr-dyrehage. Det var fisk, fugler, skilpadder, slange, kreps, edderkopper, skorpioner og sikkert et par hybelkaniner også. Men det var en liten avsporing. Poenget var at de hadde hunder her. En liten krabat (kommer ikke på navnet på den rasen) og en stor sjefete rottweiler. Rottweileren gikk ikke så godt overens med familiens egen hannhund, ettersom de begge er typiske alfahanner.

Derfor, da jeg måtte passe hunden vår en times tid i dag, tok jeg ham med opp i huset mitt. Der har han aldri vært før. Det som er typisk når en alfahann kommer inn på en annen alfahann's territorium, er at han skal markere for å vise at det er han som er sjef i det strøket. Og det var selvsagt akkurat det han gjorde! Jeg satt og så på ham akkurat idet han rundfet hjørnet fra kjøkkenet på vei inn i stua. Da, til min store overraskelse, løftet han på det ene beinet og skvettet en real skvett på veggen min!!! Jeg ble så forfjamset at jeg ikke reagerte med en gang! Det ble en runde med vaskeklut og deretter ble bikkja stemt ut og sendt hjem:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar