onsdag 4. mars 2009

Dongeri

Etter mange hvenvendelser og forespørsler fra vårt vidstrakte land om å legge ut flere innlegg, har jeg nå bestemt meg for at tiden endelig er inne... Jeg vet at ventetiden har vært lang for mange av dere, men nå tiden endelig kommet!

Det jeg tenkte jeg skulle fortelle om denne gangen, er noe som skjedde i en gymtime i går. Jeg var med som assistent under gymtimen, men læreren måtte ta seg av noe og lurte da på om ikke jeg kunne vise et par fine uttøyningsøvelser. Grei kar som jeg er, tenkte jeg jo at det kunne i være noe problem. Jeg gikk gjennom et par enkle øvelser til å begynne med, og alt gikk både vel og bra. Så kom jeg til problemet... Jeg satte meg ned på baken, trakk føttene opp mot meg, la albuene på knærne og skulle presse beina fra hverandre med albuene. Dette er forøvrig en øvelse som er fin for å tøye innside av lårene. Det jeg ikke hadde tatt med i mine beregninger, var at jeg satt der i en gammel dongeribukse...

Da jeg presset som verst, hørte jeg plutselig en lyd... Det var lyden av stoff som ikke holder sammen lengre. Det er nesten litt rart med slike øyeblikk, man blir bare sittende og tenke veldig mange tanker på en gang. Hva skjedde? Hva skal jeg gjøre? Var det noen som merket det?
Med mitt sedvanlige hell, var det jo selvsagt noen som la merke til det... Buksa hadde sprotnet i skrittet! Jeg høstet selvsagt en del latter, men og kom meg på beina i en fart, og i stående tilstand vistes det heldigvis ikke like godt! Jeg takker fortsatt min skaper for at dette var siste time den dagen og at jeg kunne skynde meg hjem med en gang etterpå!

En annen litt morsom ting med det samme jeg er inne på sprotnede bukser.... Det samme skjedde meg faktisk en gang jeg var ute på byen også! Men da sprotnet den mye! Ikke vet jeg hvilke aktiviteter jeg var i gang med som kunne få en bukse til å sprotne på den måten! Jeg er ikke noen danseløve, så jeg tviler på at det var det som var grunnen. Den floken løste seg heldigvis ved å knytte en genser rundt livet.

For dere som har lest dette innlegget, og nå lurer på hva dere skal gjøre for å slippe å befinne dere i samme pinlige situasjon som meg, har jeg en relativt enkel løsning. Ikke driv uttøyning i dongeribukse!!!

1 kommentar:

  1. Hahaha, herlig. Jeg gjorde det samme på shopping i Køben inne på en merkebutikk. Satte meg på huk for å se på noen klær.. og Rrrrrrrrritsj. Det var en lang marsj tilbake til hotellet. :p Men i gymtimen da, ungene/ungdommene må jo elske deg. :)

    SvarSlett