onsdag 22. april 2009

Ut på tur, aldri sur

I dag har det vært et fantastisk bra vær, og i stedet for å bli sittende foran skjermen, som man ofte blir... Derfor bestemte jeg meg for å gå en tur i det fine været i stedet. Jostein, min flatmate, ble også med på turen. Det er nesten merkelig hvor godt der er å komme seg ut i skog og mark (eller eng for den saks skyld, hoverpoenget mitt er vel strengt tatt bare ute her). Man kjenner at alle hverdagens problemer og alt hodebry bare forsvinner og man får en merkelig følelse av velvære og å være sorgenfri nesten med en gang! Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjør dette oftere. Ved nærmere ettertanke tror jeg faktisk at det skal være mitt sommerforsett, altså å gå turer og løpe i skogen oftere.

Et spm bare, er det bare ved nyttårstider det er lov å komme med forsetter? Er det egentlig noe som heter sommerforsett?

Uansett, på denne turen så så vi en del fugler, noe som jeg av en eller annen grunn synes bare blir mer og mer fascinerende, et rådyr og masse egg i froskedammen vår, alltid godt å se litt wildlife. Etter turen merket jeg at humøret var mye bedre enn det var før jeg la i vei, selv om det var temmelig bra også på forhånd.

Jeg har også laget et lite veikart over strekningen som ble tilbakelagt, dersom det er noen som har lyst til å være med på en runde en eller annen gang senere! En stor takk til Melhus kommune som har bidratt med flotte flyfotoer av nabolaget!

Nå husker jeg ikke eksakt hvilken målestokk dette bildet er i, men jeg mener at det var noe slikt som 1:15 000, og dermed tilsvarer denne løypa i underkant av 4 km.

2 kommentarer:

  1. Sprekt, altså! Og mht forsetter - sommerforsett er veldig lov, tror jeg. Selv er jeg fan av ukeforsetter.. typ ny start hver mandag: "DENNE uka skal jeg være sprek, flink, konsentrert, sunn, effektiv osv." Faller i fisk ganske så konsekvent, da.. Men prøver i hvert fall:)

    SvarSlett
  2. Må forresten takke Åshild, falle i fisk er et uttrykk det er lenge siden jeg har brukt, og det får selvsagt en plass under "ord og uttrykk"

    SvarSlett